Krokový motor

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Prosinec 28 10:12:12 CET 2020

Ahoj vespolek,

zase něco podnikám s krokovým motorem. Hodilo by se mi motor odpojovat a
nechávat nějakou dobu bez napájení.

Pokud motorem točím, tak je poznat, že v některých polohách motor drží
(jsou stabilní) a jiné polohy motor přeskakuje.
Já jsem si myslel, že stabilní polohy jsou ty, kdy je magnet rotoru
postaven proti pólům statoru. Tedy polohy zobrazené například na tomto
zjednodušeném obrázku:
http://www.motionking.com/images/1-1.gif
(wave drive)

Ale když se podívám na integrované budiče (je jedno, jestli A4988, nebo
třeba starej L297), tak všechny považují za "home position" 0101. Tedy
polohu, která odpovídá normal drive. Tedy polohy zobrazené například na
tomto zjednodušeném obrázku:
http://www.motionking.com/images/1-2.gif
(normal drive)

Tak která poloha je vlastně stabilní a je možné odpojit napájení?

V podstatě si říkám, že právě L297 se používala v disketových jednotkách
a tam se napájení odpojovalo, takže že bych si udělal špatnou představu
a stabilní je poloha mezi pólama?

Nemá někdo nějaké přesné informace?

Díky