Nokia 5 rozborka

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Prosinec 22 06:12:09 CET 2020

Zdravim,

Tak tento sa rozobera este celkom dobre:)
Myslim ze vyzva ale bude odletovat ten 4x3mm MEMS mikrofon
a naletovat na tie pady velkosti 0.9x0.4mm kablik. Dalsia vec je, ze tieto mikrofony
maju PWM (PDM) vystup (kedze trasa od MIC k DSP nie je kratka,
zabranuje sa tak ruseniu z RF PA)

j.

________________________________
From: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] on behalf of Vláďa Anděl [vaelektronik na vaelektronik.cz]
Sent: Tuesday, December 22, 2020 12:10 AM
To: konfera
Subject: Nokia 5 rozborka

Přítelkyně chce nahrávat videa s externím mikrofonem a zjistil jsem, že ač telefony mají mikrofonní vstup, né všechny se na něj umí přepnout při záznamu videa. Třeba moje Nokia 4.2 to umí, její Nokia 5.3 se přepne jen u audiorecorderu a u videa (foťák je součástí systému) se nepřepne. Teda Nokia 4.2 se sice přepne, ale jednak to z toho vstupu má nějak málo výšek a externí mikrofon, který vyžaduje napájení, s tím hraje slabě.

A tak mě napadlo, mám tady starou Nokii 5, těsně po konci záruky u ní začalo chraplat sluchátko. Takže netelefonuje, ale pro záznam videa by byla dobrá. Takže bych ji rozebral, odpojil mikrofon a místo něj připojil kablík. Našel jsem si video rozborku a přešla mě chuť.

https://www.youtube.com/watch?v=9T8VI3lVXX0

První co se s founem udělá, je ohřát ho na 80 stupňů a odloupnout displej. Pak se tam všechno odloupává, samé fóliové tišťáčky. No představa, že odletuju mikrofon z desky, naletuju tam kabílek a hlavně že to pak zase poskládám a ono to bude chodit, se mi rozplynula. Lidi v tom prý takhle mění baterku nebo rozkřáplý displej, no nevím.

Ale našel jsem, že k mobilům s USB OTG se dá připojit externí zvuková karta (speciální pro mobily). Tak asi půjdu touto cestou.

Anděl