Nokia 5 rozborka

Úterý Prosinec 22 00:10:06 CET 2020

Přítelkyně chce nahrávat videa s externím mikrofonem a zjistil jsem, že
ač telefony mají mikrofonní vstup, né všechny se na něj umí přepnout při
záznamu videa. Třeba moje Nokia 4.2 to umí, její Nokia 5.3 se přepne jen
u audiorecorderu a u videa (foťák je součástí systému) se nepřepne. Teda
Nokia 4.2 se sice přepne, ale jednak to z toho vstupu má nějak málo
výšek a externí mikrofon, který vyžaduje napájení, s tím hraje slabě.

A tak mě napadlo, mám tady starou Nokii 5, těsně po konci záruky u ní
začalo chraplat sluchátko. Takže netelefonuje, ale pro záznam videa by
byla dobrá. Takže bych ji rozebral, odpojil mikrofon a místo něj
připojil kablík. Našel jsem si video rozborku a přešla mě chuť.

https://www.youtube.com/watch?v=9T8VI3lVXX0

První co se s founem udělá, je ohřát ho na 80 stupňů a odloupnout
displej. Pak se tam všechno odloupává, samé fóliové tišťáčky. No
představa, že odletuju mikrofon z desky, naletuju tam kabílek a hlavně
že to pak zase poskládám a ono to bude chodit, se mi rozplynula. Lidi v
tom prý takhle mění baterku nebo rozkřáplý displej, no nevím.

Ale našel jsem, že k mobilům s USB OTG se dá připojit externí zvuková
karta (speciální pro mobily). Tak asi půjdu touto cestou.

Anděl