Re: 3D tisk - zakulacení hran

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Pondělí Prosinec 21 15:42:57 CET 2020


Na zakulacení tělesa znám jen minkowski() { něco(); sphere()} .

Je to dost pomalé. Výpočetně rychlejší bývá udělat 2D objekt a ten 
převést na polygony přes linear_extrude nebo rotate_extrude. U vás se 
těleso dopředu zužuje, tak to takto nejde.

U minkowski je potřeba počítat s menšími rozměry při návrhu, dopočítávat 
je dodatečně je tragédie. Doporučuji poloměr zakulacení jako proměnnou a 
počítat s ní. Pak není problém změna a nezbláznit se z toho.

No a jako vždy maximálně využívat symetrie.

L.


Dne 21.12.2020 v 15:20 Michal Grunt napsal(a):
> Nedávno tu byla diskuze ohledně sw pro přípravu modelu pro tisk.
> Jelikož potřebuji vytvořit (pro mě) složitější model - něco takového
> (potřebuju to kompletně předělat, jiný displej, jiné repro, jiný audio
> zesilovač, jiné napájení...)
>
> https://www.thingiverse.com/thing:4322802
>
> přemýšlím čím na to. Do teď jsem si vystačil s OpenSCAD. Dělal jsem
> jenom  jednoduché věci pro mě snadno scriptem popsatelné. Tedy ne že
> by v OpenSCAD nešly nakreslit složitější... Proto se chci zeptat.
>
> Představte si ovladač gamepad (spodní část předchozího modelu).
>
> Popsal bych to jako dva válce spojené hranolem. Kdybych u tohoto
> objektu chtěl zakulatit hrany, aby se to dobře drželo, dá se to v
> OpenSCAD nějak jednoduše? Musím zakulacovat každé primitivum zvlášť
> nebo by šel rovnou celý komplexnější objekt? Třeba i celý ten dekl...
> Ostatní už si nějak dokážu představit jak to napsat, ale tohle chce
> hlubší zamyšlení :-). Koukal jsem na různé příklady, ale většinou jsem
> našel jak zakulatit hrany třeba u krychle a to ještě takovým způsobem,
> že volbou rádiusu zakulacení se změnily rozměry celého útvaru což je
> docela blbý.
>
> Děkuji
> MG
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list