3D tisk - zakulacení hran

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Prosinec 21 15:20:42 CET 2020

Nedávno tu byla diskuze ohledně sw pro přípravu modelu pro tisk.
Jelikož potřebuji vytvořit (pro mě) složitější model - něco takového
(potřebuju to kompletně předělat, jiný displej, jiné repro, jiný audio
zesilovač, jiné napájení...)

https://www.thingiverse.com/thing:4322802

přemýšlím čím na to. Do teď jsem si vystačil s OpenSCAD. Dělal jsem
jenom  jednoduché věci pro mě snadno scriptem popsatelné. Tedy ne že
by v OpenSCAD nešly nakreslit složitější... Proto se chci zeptat.

Představte si ovladač gamepad (spodní část předchozího modelu).

Popsal bych to jako dva válce spojené hranolem. Kdybych u tohoto
objektu chtěl zakulatit hrany, aby se to dobře drželo, dá se to v
OpenSCAD nějak jednoduše? Musím zakulacovat každé primitivum zvlášť
nebo by šel rovnou celý komplexnější objekt? Třeba i celý ten dekl...
Ostatní už si nějak dokážu představit jak to napsat, ale tohle chce
hlubší zamyšlení :-). Koukal jsem na různé příklady, ale většinou jsem
našel jak zakulatit hrany třeba u krychle a to ještě takovým způsobem,
že volbou rádiusu zakulacení se změnily rozměry celého útvaru což je
docela blbý.

Děkuji
MG