spice saturovatelny transformator

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Prosinec 18 20:45:44 CET 2020

Transformátor je docela potvora. Kdysi jsem potřeboval nasimulovat pouhá
3 vinutí (v ngspice, ale to není podstatné), bez jakýchkoli nároků na
saturaci nebo i jen indukčnost vinutí. Jen jsem potřeboval, aby výkon na
vstupech a výstupech seděl. Ukázalo se, že vázané indukčnosti nějak
nefungují. Odladit řízené zdroje tak, aby to trochu odpovídalo realitě
mi trvalo celé odpoledne. Jak je vázané všechno se vším, je to dost
zamotané. Dodělávat do toho saturaci a hysterezi je patrně dost rozsáhlý
vědecký projekt. Možná máte dobré téma na dizertaci.

Mrazík