Krabice IP55

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Prosinec 18 11:41:24 CET 2020

[preposielam]

Dobry den,

Vas elektrikar nie je s tymto riesenim sam. U nas na obchode je
pouzite to iste riesenie aj s tym LED-osvetlenim na omietku. Takze to
bude asi nejake univerzalne riesenie, ale ci je podla normy to neviem.
Skor som sa divil, ze ako to dobre ku sebe pasuje... Viete s tymi
elektrikarskymi vecami je to tak, ze obchodnik predava kazdy diel
skladacky samostatne a zasadne nevie, co ku comu patri... Tak su
krabicky zvlast, svorkovnice zvlast a srobiky tiez zvlast. A vsade
ponukaju teda strkaju Wagosvorky...

Skor mi to pripada ako svojho casu na plosakoch davali baterky nad RTC
ci MCU... Bolo to take komicke riesenie, ale svoj ucel splnilo.

A.

Zdravím,

naše společenství vlastníků se rozhodlo lépe osvětlit vnější schodiště,
které vede k našemu domu. Výbor vybral nějakého elektrikáře, který to dost
divně, ale to je věc názoru.

Co mě ale překvapilo, že použil krabici s IP55 (
https://mojeelektro.cz/krabice-na-omitku/22100-instalacni-krabice-f12-ip55-85x-85x-40.html)
s odnímatelným víkem. Je ve výši ramen, v místě, kde kolem chodí dospělí i
děti.Uvnitř krabice je lustrsvorka a v ní spojené kabely 230V.

Nejsem silnoproudař, ale je to tak správně? Na krabici prší, na což by mělo
IP55 jakž takž stačit, ale to víko odnímatelné bez nástroje se mi nezdá.

Děkuji za názory.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha