Re: plošňák ze zenitu

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 17 17:03:14 CET 2020

Pokud je jeden z těch stabilizátorů bez vstupního napětí, dojde k
přepólování výstupního tranzistoru (pokud je tam zapojení SE, emitor je
kladnější než ostatní vývody) a může se závěrným napětím prorazit
přechod B-E. A to nemusí být napětí přivedené z venku - stačí, když za
stabilizátor někdo nasází elyty, které drží napětí i po odpojení napájení.

Doporučovalo se dávat mezi výstup a vstup stabilizátoru diodu, která
zaručí, že napětí na vstupu stabilizátoru nebude nikdy o moc menší, než
na výstupu.

JMN