DCF moduly

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 17 02:13:31 CET 2020

Ono tohle je vlastně takový kombo zakázek/zákazníků. Jeden si objednal to smart řešení s DALI, wifi, telefonem atd. Jeho dodavateli LEDek se to zalíbilo, a chce (nevím jak je správný buzzword ne-smart), co jen funguje samo a není potřeba nic řešit.

A ve skutečnosti jsou okolo toho zajímavý problémy:-) Protože je vyžadována kompatibilita se stávající instalací, je nutné, aby to nějak hned po zapnutí vědělo, jestli je den nebo noc. Jenže dej RTC s baterkou do svítidla, do zdroje, kde může bejt každej den půl dne 70 °C…

Některý konkurenční smart řešení na to jdou typicky smart, takže kdykoli někdo rozsvítí, rozsvítí se to nechutný noční světlo (aby, pokud je noc, nezkazilo spaní), připojí se na wifi, NTP, .. a po pár sekundách přejde na barvu odpovídající denní době. Jiný na to jdou ve stylu long-life úsporka: Napřed se nic neděje a po nějaké době so rozsvítí to správný. Některý maj v tý řadě ještě Zigbee.

U toho non-smart je problém s baterkou menší, jsou tam jiné situační požadavky.

Ovšem i to smart řešení se má dle požadavků velmi snažit nutit uživateli to správné světlo, takže si to sice může telefonem přenastavit (a třeba i v sousední místnosti, půlce baráku, všude, …), ale ono se to zas musí v nějakém časovém limitu vrátit do mezí „biologické správnosti“. Jaká je šance na komerční úspěch nevím, ale takové je zadání:-)

PH

Od: Miroslav Šinko
Aha.. tak kuchanie modulov nepripada do uvahy.
Na pozadovany <buzzword>usecase</buzzword> uz cinania maju hotove
riesenie. Kolega si z gearbestu kupil LED stropne svietidlo Yeelight
(model neviem) s pripojenim na wifi a BT. Okrem jasu vie ovladat teplotu
svetla. Aplikaciou v telefone mu nastavi vsetko.. vratane casoveho planu.

PS: Mna tieto veci neberu.
OT: A ked sa ma zrusit striedanie casu, som za zachovanie letneho!