Zvláštní optický maják na betonárce..?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Prosinec 15 21:02:41 CET 2020

Byl jsem dnes na jedné věži soukromé betonárky, kde máme v nájmu nějaké
zařízení.
A měl jsem čas, čekal jsem na nějaké měření.
Mají tam v nejvyšším bodě na té věži xenonovou výbojku, která vydává v
pravidelných intervalech asi po 3 sekundách záblesky.
No a co mne na tom zaujalo, je poměrně  složité zařízení, které tu výbojku
ovládá.
 Jsou tam dvě desky plné smetí a procesorů , z toho zařízení vede ještě
kromě napájení kabel k baterii ( záloha napájení ), k nějakému dalšímu asi
čidlu na nástavci,  a ke  GPS anténě. ( na kabelu je štítek GPS ) Na té
průhledné skříňce je jediný nápis DME-XEN a výrobce DayLight.
Netuší někdo, co je na těch záblescích tak komplikovaného, že se to musí
řídit GPS?
Normálně by stačil jeden větší elektrolyt, VN tráfko na zapalování ,
nějakej tyristor a pár pasivních věcí okolo, něco ve stylu tohoto:
http://mareczech.wz.cz/mareczech.php?pg=majacek
jen ve větším provedení.

Ptal jsem se už pár lidí a místních a nikdo ani netuší čí to je, kdo to tam
montoval a k čemu to slouží.
Nejfundovanější odpověď  jednoho místního člověka byla ve stylu " jo to
bliká, aby do tý věže  nenarazilo éro"

Bohužel jsem u sebe neměl mobil, že bych to nafotil. Snad příště.