Re: Jaké nejkvalitnější elektrolyty

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Prosinec 15 20:32:42 CET 2020

Určitě je předimenzování prevence - zvýšená životnost.
Dá se to využít i obráceně? Tedy kondenzátor v nějakém obvodu poddimenzovat
a pak zkoušet co vydrží?

Pamatuji si, jak ve fréze na dřevo odešel rozběhový kondenzátor. 16M/450V
u motoru, veliký olejový  válec.
Tak jsem tam provizorně dal dva elektrolyty 47M/400 "antisériově" a
přemostil každý diodou KY708.
Vydrželo to cca měsíc, kondenzátory se zahřívaly tak, že se z nich svlékala
ta plastová izolace.

Chtěl bych nějakým způsobem otestovat, jak který typ snese třeba proudové
přetížení - otázkou je, zda takový test něco vypoví o kvalitě potažmo
životnosti.

út 15. 12. 2020 v 20:21 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>