Re: Kondenzátor v zdroji

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Prosinec 9 07:26:44 CET 2020

[preposielam]

Dobry vecer,

ja som prave dnes tiez zacal opravovat zdroj ale v zosilnovaci. Nasiel
som svoje poznamky ku vymene kondenzatorov. V nich stoji, ze
kondenzator na vacsie napatie ma vacsi Iripple nez rovnaky typ na
napatie mensie. A to je dost podstatny parameter v zdrojoch. Potom
este v spinanych zdrojoch je to ESR, ale myslim si, ze toto viete. To
co bude problem pri nahrade budu rozmery, v obchode kupite vacsinou
len rozmerovo vacsie. A este jedna poznamka, kondenzatory nemaju rady
varistory a transily. Preco, to uz necham na Vas. A poznmka c.2,
spinany zdroj, ked zacne zdrojovat, tak musi vyrabat aj nejake vlastne
indukovane napatie, ktore musite tiez uvazit pri volbe nahrady.

A.