Zkroutilovy svorky

Úterý Prosinec 8 08:45:10 CET 2020

Jo, ono to fungovalo nejspíš roky (a nebylo to ani očazené), akorát je
za trest tam něco předělávat. Proč jsem do toho vůbec lezl, protože
vypínač pro světlo na vstupní chodbě byl společný i pro chodbu v bytě
souseda. Navíc byl jen jeden a když se přijde z ulice, není jak si tam
rozsvítit. Tak jsem tam dával pohybový sensor extra pro to vstupní
světlo (prostě jsem ho oddělil od toho v bytě souseda).

Taky se mi moc nelíbilo, že bylo zkroucených třeba 5 drátů a každý
jiný: 2x hliník 2,5, 2x měď 0,5 a k tomu ještě 1x měď ale lanko (to je
to, co jsem už pak nepřipojoval, nepoužívá se to). Naházel jsem tam
pérové svorky Wago s páčkou, ty jsou dobré pro všecky druhy drátů,
hliník, měď, drát, lanko...

Asi by mi to nevadilo pro jednoduché spoje (dva kabely), ale když do
té krabičky jde přívod 230V, kabel k vypínači, další kabely ke světlu
a teď to tam bylo navzájem pospojované, omotané páskou (nějakou
textilní jak na koberce) a ještě blbě, takže někde jsem koukal na holé
dráty...

Největší perlu jsem našel na jednom kabelu na půdě, vidlice do zásuvky
L+N+PE, třížilový kabel a na konci modrý se žlutozeleným společně do
jedné svorky v čokoládě...

P.K.