Zkroutilovy svorky

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Úterý Prosinec 8 07:38:51 CET 2020

Zejména u hliníku to bylo daleko spolehlivější spojení než šroubované svorky. Neohrnujte nad tím nos jen proto že dnes už to děláme jinak :-).

Co jsem viděl nějaká videa tak se to ve světě docela úspěšně používá. Dokonce jsou na to zkrucování speciální nástroje a takové čepičky na zaizolování spoje. Tam kde nebude potřeba spoj rozpojovat to může být docela solidní řešení. Taky mě to překvapilo když jsem to viděl poprvé a teprve časem jsem došel k tomuto současnému názoru na věc.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Tuesday, December 8, 2020 7:30 AM
To: HW-news
Subject: Zkroutilovy svorky

Přátelé,

znáte Zkroutilovy svorky? To je když se dva dráty spojí tak, že jim
oholíte konce, pak je zkroutíte dohromady a omotáte páskou. Pro větší
efekt je možné takhle spojit třeba 5 drátů.

Včera jsem takovou hrůzu předělával, v krabičce ve zdi, jako bonus
dráty neměly barvy podle současné normy (a nejspíš podle žádné). Je to
starý dům, něco byl hliník (asi 2,5), něco měď (ale naopak asi tak
0,5), izolace některých drátů guma + textilie, a jeden kabel byla
plochá bílá trojlinka, ten jsem ani nepřipojoval zpátky (už se na nic
nepoužívá). Samozřejmě dva hliníkové dráty jsem ulomil, naštěstí šly
ještě nastavit. Bylo to ve vstupní chodbě našeho domu; aspoň že můj
byt už je komplet v mědi (zato půlka kabelů je 3x1,5 černá/hnědá/šedá,
samozřejmě se používá jako L+N+PE). Soused pode mnou bude mít v bytě
zřejmě původní dráty.

Taky jste potkali nějakou elektro-prasárnu? Podělte se ;-)

Pavel Kadečka.