Re: Nezbytné příslušenství pro 3D tiskárnu na začátek

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pondělí Prosinec 7 20:51:41 CET 2020

Zdravim,
K teto tiskarne vam fakt staci ten filament. Mam Endrer-3 Pro, nejake
upravy na nem mam, ale cast z toho uz na te V2 je 'od vyroby'
Material: 99.999% tisknu z PLA. Nejjednoduzsi na tisk, levny, docela
trvanlivy. 'Vzorek' u endru neni ani na vyzkouseni :)
Ja osobne mam spatne zkusenosti se strunou od Gembird (zakoupeno na Alza).
Velmi dobre zkusenosti mam se strunou od Creality (koupeno na Aliexpresu v
tom Creality eshopu, kde jsem bral i tiskarnu), stejne tak dobre zkusenosti
se Sunlu (rovnez koupeno na Ali). Oboji uz ma i Alza (a urcite kdekdo
dalsi). Stejne tak Sunlu i Creality uz ma sklady v CR a Nemecku (doprava do
par dnu, bez reseni celnice)
Klidne muzete vyzkouset PETG (taky se tiskne velmi jednoduse, ma jine
tepelne/mechanicke vlastnosti), naopak vyhnul bych se (minimalne do zacatku
a na teto tiskarne) ABS a flexibilnim plastum.
No a k nakupu filamentu - nezapominal bych na Petra (
https://www.clexpert.cz/3dtisk/plast/) Ja sice od nej nenakupoval, ale co s
nim mam zkusenost - tak to bude urcite kvalitni struna a rozhodne
neprohloupite.

V neposledni rade - zalezi taky co chcete tisknout, ale doporucuji si na
100% vzit bily plast (veci vypadaji dobre, jde si pohrat s 3D litografii),
doporucuji si vzit nejaky wood, jinak (z MEHO pohledu) na barve moc
nezalezi... Ale neuskodi jich mit nekolik :) Ale stejne 99% tisknu z cerne
nebo bile.

Pokud si chcete pohrat s upravou povrchu (napr. krabicka, na ktere pak
nepoznate, ze je 3D) - sada smirku, plnic ve spreji a barvy ve spreji to
jisti :) Jine veci co potrebujete jsou u tiskarny, nebo je stejne v
dilne mate (napr. lamaci nuz ci skalpel, takove ty bezne drobnosti na
docistovani a podobne)
BR,
Marek