Plynovy kotel Protherm Medved 30 KLOM - chyba F1

Pondělí Prosinec 7 10:40:39 CET 2020

Takže kotel stále jede (musím zaklepat). Ta deska elektroniky
ST6-10V2M stojí 2000 (a opraváři kotlů ji nejspíš neopravují, ale
mění, plus si řeknou něco za práci...), proč to mohlo padat do chyby,
asi kvůli studeňákům to mohlo dostat falešný signál od havarijního
termostatu a termostatu spalin (jsou zapojené v sérii) nebo opět kvůli
studeňákům (nebo že nespínalo relé) se nemuselo zapnout čerpadlo, tím
se kotel doopravdy přehřál a dostal pravý signál z těch termostatů.

Elyty jsem měnil preventivně, neměřil jsem je, nemám jak, ale ona ta
destička by neměla mít velký odběr, je tam trafo, diodový můstek, elyt
470 uF, z toho byla napájená ta relátka a pak tam byla dioda, další
elyt 220uF a z toho byl (přes odpor) napájený 78L05 a z něj vlastní
elektronika. (Bylo tam ještě několik dalších malých elytů 10-22uF, na
ty jsem nesahal). Ty hlavní dva jsem vyměnil za nové 470uF.

Relé tam jsou tři RZ01-1C4-D012, jedno pro topení, jedno pro ohřev
vody a jedno asi pro nějakou klapku do komína, u nás v domě se používá
jen jedno; sice mám v šuplíku úplně nová podobná relátka s 12V cívkou,
ale mají jiný pinout, takže nešly použít. Jak už jsem psal, prohodil
jsem na desce dvě mezi sebou, pokud to jedno už po letech nespínalo,
teď je tam čerstvé.

Deska ST6-10V2M je vidět třeba tady (my na ní máme oranžová relátka):

https://boilerparts.ru/platy-upravleniya-rozzhiga-displeya/plata-upravleniya-protherm-klz-st6-10v2m-20049376
https://www.avito.ru/lobnya/remont_i_stroitelstvo/plata_upravleniya_kotlom_protherm_st6-10v2m_1884169887#extended
https://www.plynop.cz/produkt/12353-ovladaci-deska-st6-10v-protherm-medved-20-30-40-50-klom-klz-0020049376

Pavel Kadečka.

pá 4. 12. 2020 v 19:27 odesílatel Pavel Kadečka