Kviz na stvrtok -

Vlastimil Kříž Vlastimil.Kriz na seznam.cz
Sobota Prosinec 5 22:04:58 CET 2020

Mluvit o fázovém napětí má smysl i zde. Pokud máte motor zapojený do hvězdy,
pak je to právě fázové napětí, které je na jednotlivých vinutích. Stejně tak
ve většině článků najdete popisy pomocí fázových napětí.

Jinak ahoj Františku! Literaturu k tomu nemám, ale určitě by se dalo něco
dohledat. A od kluků, co se tím zabývají, mám pocit, že je to často
duchařina :) Co vím, tak nejvíc se tam hřejí tlumicí rezistory. Co bude hrát
roli, tak jestli ten měnič injektuje pilu nebo 3. harmonickou. Pokud pilu,
tak to bude nejhorší případ, protože v ní máš teoreticky nekonečné
frekvence, 3. harm. je na to lépe. A pokud Ti nevadí o 15 % nižší rozsah
použitelného napětí, tak vypnout. Ale jak moc toto jde u běžných měničů
konfigurovat nevím, to bude vědět spíš p. Labaj. A pak hraje roli samozřejmě
systém zemnění...

Vlastimil Kříž

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 5. 12. 2020 21:29:39
Předmět: Re: Kviz na stvrtok -
"Ten můj dotaz samozřejmě nebyl myšlen tak, že bych skutečně nevěděl, jak
něco takového změřit. ;-)
Chtěl jsem tím jen demonstrovat tak trochu nesmyslnost parametru "fázové
napětí" v tomto konkrétním zapojení.
Je to v daném případě jen umělý konstrukt, vzniklý přenesením zkušeností
z jiné oblasti (běžný 3f rozvod) někam, kde už celkem k ničemu není.

PL