Elektrický ohradník - problém se zatuháváním Atmega328

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Sobota Prosinec 5 19:21:01 CET 2020

Zdravím,

mám v péči ostrovní  systém se solárním panelem (18V/100W). Baterie je
použitá klasická autobaterka 12V/45Ah.  Kromě nahodilých zdrojů jako je
osvětlení a čerpadlo,  je z toho napájen i elektrický ohradník. To je
normální tovární výrobek.

MPPT měnič je řízen attiny84 (nedělá nic jiného), dále je na desce
ATmega328, která přes radiomodem HC12 posílá telemetrii a měl by
případně spínat další spotřebiče. Momentálně ale není ani jeden vstup a
výstup zapojen. Takže do desky momentálně vede jen přívod od baterie a
přívod od soláru.

Veškerá elektronika (mppt regulátor i hlavní počítač s atmega328) je na
jedné desce o rozměru cca 12x12cm.  Baterie je připojena 2x2,5mm kabelem
asi 1,5m. Vše spojováno na svorkovnicích typu:

https://www.elima.cz/obchod/1000011-n-7-mustek-nulovaci-a-rozbocovaci-mustek-7x16-modry-eleman-p-16907.html

Elektrický ohradník je připojen asi 1m kabelu 2x0,5, bere velmi malý
proud v řádu desítek mA (když se   nabíjí kondenzátor, tak proud vzroste
ale není to nic hrozného). Ohradník dává výboj jednou za vteřinu
(přibližně).

Kompletní schema je zde:

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/RN5Eb648xzjcJLX

Oproti schematu jsou vstupy doplněny diodami na zem a na napájení a
kondenzátory 100nF proti zemi. Ale jak píšu výše, momentálně nejsou
zapojeny.

A problém je, že přibližně jednou za týden dojde k aktivaci watchdogu
(nastaven na 8vteřin). A to ne jen jednou ale v rozmezí třeba několika
hodin proběhne třeba deset resetů. A pak je třeba týden klid bez
jediného restartu. Resety mají nějakou souvislost se svodem ohrady -
když prší a nebo někdo zapomene zavřít vrátka (vodič ohradníku se válí
na zemi) je pravděpodobnost popsané situace výrazně vyšší. (Ale jistota
to není a nasimulovat se to moc nedá).

Attiny84 v mppt části jede jak z praku bez jediného zakolísání. Napájení
5V mají  společné.

Napadá někoho jak to zdiagnostikovat kde je problém?

Zapnutí WDT tomu pomohlo, ale přijde mi to jako rovnák na ohejbák a já
bych rád odstranil původní problém.

Fotka provedení je zde:

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/rDRHX77imxQgFKS

díky

Petr

PS Bohužel jsem online listovici nestihl.