LED filementova "ziarovka" - zapojenie

Sobota Prosinec 5 10:30:44 CET 2020

Ten proudový stabilizzátor je předpokládám lineární a asi musí dost
topit. Ohledně toho blikání mě napadla jedna podobnost. Promítačka na 8
mm film má rotační clonu, která zatemní obrázek při přesunu filmu na
další okno. Má to 18 obrázků za vteřinu. Aby to (tolik) neblikalo,
rotační clona má tři segmenty a zatemní ještě dvakrát už stabilní
obrázek, takže frekvence blikání je 54 Hz. Nikdy mi to blikání
nepřipadalo nějak rušivé, i když u osvětlování to člověk asi vnímá
jinak, než když kouká na film.

Anděl