Kviz na stvrtok

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 4 10:18:11 CET 2020

To už jsou ty lepší:-) I když, dnes už asi obyčejné:-)

Pamatuju si, že nějakej ručičkovej multimetr mi u všeho ukazoval Umax/√2. Na druhou stranu, když jsem teď zkusil digitály zapojit na kalibrační výstup osciloskopu 1 kHz 0/+3V, tak UT50D a YH-1250A se shodují na 1,6 V. Což si myslím, že odpovídá průměru malinko pod 1,5* násobenému poměrem RMS/AVG pro sinus.

*Asi obdélník neprůměrují úplně dobře, nejspíš zežerou kus hran.

PH

Od: Pavel Kadečka
Tohle si pamatuju ze střední: běžný střídavý voltmetr měří střední
hodnotu, ale je ocejchovaný tak, aby ukazoval efektivní --> pro sinus.
Cokoliv nesinusového ukazuje špatně.

Běžný střídavý voltmetr je tedy určený jen na měření sinusového
průběhu (a ještě jen kolem 50Hz, resp. můj Emos EM391 má v návodu
napsáno 40-400Hz).