Kviz na stvrtok

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 4 10:08:17 CET 2020

Nevím přesně, na co tento příspěvek odpovídá, snad odpovím správně:-)

Efektivní hodnota je prostě taková, aby dávala v odporu stejný průměrný výkon, jako DC. Takže když do odporu přivedu 125 Vef libovolného průběhu, bude topit přesně jako 125 V DC.

Jelikož je výkon na daném R závislý na 2. mocnině nezávislé veličiny, hodí se pro daný účel geometrický průměr, anglicky root mean square, RMS, u triviálních periodických průběhů můžeme snadno použít integrál.

Pro sinus je výsledkem integrálu √2/2 což se náhodou shoduje i s probíraným RMS z hodnot 0 a 1.

PH

Od: Jan Waclawek
[preposielam]

mozem sa este spytat, ze ktora z tych efektivnych hodnot je definovana
pre cisty sinus? Alebo ten sinus vystupuje len v crest faktore ako
1... Uz sa mi to v hlave vsetko mota... A hlavne sa mi mota
matematicky zapis na wiki, abs. hodnota s hranatymi zatvorkami. Asi
budem potrebovat uz nazoaj okuliare.