Re: Přitahování nabitého a nenabitého předmětu

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Prosinec 4 05:40:14 CET 2020

Při makroskopickém pohledu je elektron odpuzován odstředivou silou,
elektricky je jen přitahován.
Na to odpuzování je dobrý příklad elektroskop. Nabité lístky se
roztáhnou od sebe, protože si navzájem odstíní pole do prostředí. Tak
jsou pak přitahovány ven do prostoru, tedy od sebe. Odpuzování jako
elektrostatická síla neexistuje.
Lubor