spotreba sublery

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 3 21:08:49 CET 2020

Jen pro upřesnění - většina levných posuvek je skutečně s inkrementálním
pravítkem a proto po zapnutí je třeba stanovit nulu. Ale například
všechny Mitutoyo posuvky mají absolute snímače. Ve vypnutém stavu
hluboce spí a nečítají. Při zapnutí načtou signál z pravítka a ukáží
správnou hodnotu i v případě, že ve vypnutém stavu došlo k pohybu.
Princip pravítka je v tom, že obsahuje ne jednu, ale zpravidla tři
stupnice  s rozdílnou periodou  odečítaného signálu (hrubá, střední,
jemná). Vyhodnocením těchto hodnot po zapnutí se pak složí výsledný
(absolutní) údaj.

Martin M.