Plynovy kotel Protherm Medved 30 KLOM - chyba F1

Standa Palas stpalas na volny.cz
Středa Prosinec 2 16:06:08 CET 2020

Dobrý den

Tohle je velmi častá závada u většiny plynových kotlů. Bohužel příčin
může být mnoho. Plynový kotel funguje tak, že přes ionizační cívku
trvare vyhodnocuje přítomnost plamene. Ionizační cívka není nic jiného
než drát strčený v plameni který využívá toho, že hořící plamen se chová
jako usměrňovač. Prostě se do drátu pouští proti kostře napětí a hlídá
se proud. Pokud hoří plamen, prochází přes elektrodu na kostru malý tzv.
ionizační proud který vyhodnocuje elektronika zapalování. Pokud zjistí,
že nehoří plamen, tak okamžitě uzavře přívod plynu do kotle a vyhlásí
poruchu. Pokud budete mít štěstí, tak stačí očistit ionizační elektrodu
šmirglem a bude to fungovat. Někdy se také stává, že plamen třeba vlivem
vysokého tahu komína 'uhne' a snímací čát elektrody přestane být v
plameni, pak je třeba zapalovací svíčku přiohnout. No a jestli máte
smůlu tak zlobí vyhodnocovací elektronika hlídání plamene a to je na
novou základovou desku.
jesti je to starší kotel, tak tam často bývají vadné kondenzátory, nebo
studené spoje na desce.
Upozorňuji, že kotel je vyhrazené plynové zařízení a neměla by ho vůbec
otevírat neoprávněná osoba, takže moje rada je zavolat si dobrého
servisáka kotlů.

S.P.