Re: Nove PC - [Bolo Re: V čem kreslíte pro 3D tisk?]

Úterý Prosinec 1 11:45:31 CET 2020

AMD jsem měl naposledy asi s Athlonem 64. To bylo poslední stolní PC,
se stabilitou nebo spolehlivostí jsem neměl problémy. Ale od té doby
mám notebooky Dell, ty jsem nekupoval nové a vždycky v tom byl nějaký
intel. I můj současný soukromý notebook je už vlastně vykopávka E4300
s Core 2 Duo (nebo tak nějak). V každé práci za posledních 10 let jsem
dostal notebook s intelem, buď Dell nebo HP.

Jo, pamatuju, kdy jsem vyměnil P4-Celeron (= Celeron D) za Athlon XP a
za stejné peníze lepší výkon (ale i tak to byly jeté komponenty), opět
stolní PC; ony totiž ty P4-Celerony nebyly moc povedené na rozdíl od
těch P3. A ještě předtím na socket 7, intel skončil asi na 233Mhz,
rychlejší CPU nedělal, přešel na slot 1 (a socket 370), zatímco Cyrix
nebo AMD šli výš, asi 450Mhz bylo nejrychlejší AMD do socketu 7. A
ještě předtím na 486 mainboardu, intel měl DX4 100Mhz, zatímco AMD
jako úplně poslední CPU na upgrade vyrobil svoje 5x86 na 133Mhz, které
ale šlo snad vždycky přetaktovat na 150 nebo 160 Mhz.

AMD vždycky konkurovalo poměrem cena/výkon, čím taky jiným, intel byl
standard; ostatně Hyundai taky Škodovce konkuruje tím, že za stejné
peníze nabídne něco navíc, tj. výbavu. Za co si v oktávce připlatíte,
nabízí hyundai v základu.

P.K.