Re: ARMové multimedia krabičky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Srpen 29 21:31:30 CEST 2020

Nojo, ale to by tedy byla hodně velká prohra.

Navíc jsem si od téhle desky sliboval nasazení v mnoha oblastech. A ten
power-management firmware je jen část, spíš taková odbočka pro použití v
multimédiích.

Můj hlavní koníček je CNC a řízení obecně. No a tam je klíčový parametr
nízký jitter zpracování. Na hrubém výkonu až tak moc nezáleží, ale
časové výpadky musí být naprosto minimální. Pokud systém začne
přerovnávat obrázky na displeji, tak třeba 200us výpadek řízení může
znamenat zničený obrobek nebo nástroj.
No a toho se blbě dosahuje na univerzálních systémech typu Linux nebo
Windows.

A právě tahle malá a levná deska OPi tam má ten nezávislý pomocný
procesor, který není ovlivněn latencí zpracování v Linuxu. A tak
teoreticky dokáže dělat velmi přesné časování a úkolování připojeného
stroje. Ta běžná jádra pak můžou řešit omalovánky pro uživatele, tam už
na jitteru tak nezáleží.

Jeden šikovný Rus právě pro tuhle desku napsal  drivery do LinuxCNC. No
a s tím jeho firmware mi to asi celkem funguje. Taky ne ideálně, třeba
za chodu se ho povede někdy vyměnit, někdy ne. Teď po pokusech s tím
vlastním firmware si skoro myslím, že se mi to možná nepovedlo nikdy a
jen jsem si to mylně vykládal.
Ale když už to pak jede, tak to jede dobře. Takže ten potenciál tam asi
je, jen je třeba nějak vylézt z té bažiny, kdy nic není jisté.

PL