Re: ARMové multimedia krabičky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Srpen 28 10:21:43 CEST 2020

Navazuji na toto téma... Doma mám TV bez DVB-T2. Po přechodu na T2
jsem delší dobu koukal po nějaké schopném STB, ale to co se mi líbilo
tak stálo pomalu polovinu nové TV a do toho se mi jít nechtělo. Na
konec mi kolega v práci daroval STB Tesla Mini. Sice to funguje, ale
je to takové čínské nedodělané. Po x měsících používání se mi na
připojeném HDD nahromadilo více jak 100 nahrávek (to i proto, že přímo
z STB prostě nejdou smazat) a 101. nahrávku už to neukáže (navíc se
třeba k té 99. doklikat a konkrétní najít je horor). A vůbec celé
ovládání je takové... na nic.

Došla mi trpělivost a pořídil jsem si OPi 3 (s OPi mám celkem dobré
zkušenosti) s zde zmiňovaný tuner DVBSky T330. Na SD jsem nalil image
OpenElec pro H6 procesor a celé nastavení včetně tvheadend
(server/klient) proběhlo uplně bez problémů (na pár kliků stylem plug
and play a proklikání průvodce ve webovém rozhraní). Do systému na
konzolu jsem vůbec sahat nemusel. USB tuner jsem jenom zapojil a
systém už si s ním poradil. HDMI CEC také funguje (při určité
kombinaci vhodného HDMI kabelu - s jiným co tu mám to prostě nejde - a
HDMI vstupu TV - v jiném HDMI vstupu tu nefunguje, TV má asi 3).

Jediný co musím nějak pořešit je zapínání/vypínání. Tak mě napadlo
jestli to tu někdo již neřešil a popsal svoji zkušenost.

Při vypnutí TV se vypne i OPi (což je potěšující). Ale zatím jsem
nějak nedokázal OPi zapnout (mimo to, že odpojím/připojím napájení).
Jak bude probíhat naplánované nahrávání při "vypnutém" stavu... asi
nijak.

Jak to řešíte vy? V podstatě to mám celé jenom kvůli přehlednému a
jednoduchému nahrávání a následnému přehrávání nahraných pořadů či
stáhnutých souborů (čas od času tedy i na to koukání právě na běžícího
programu). Takže by to teoreticky mohlo běžet pořád někde v koutě a
musela by se vyřadit ta "CEC" funkce při vypnutí TV vypnutí OPi (to se
dá? což bych v nouzi udělal). Ale zase to bude žrát zbytečně
elektřinu...

MG