mech: jak vrtat mosaz CuZn39Pb3 / MS58 ?

picom picom na volny.cz
Pátek Srpen 21 18:42:07 CEST 2020

Přišroubovat svěrák
NepředvrtávatPoužít méně ostrý vrtákVyšší otáčky a netlačit
-------- Původní zpráva --------Od: ajtservis <info na ajtservis.cz> Datum: 21.08.20  17:42  (GMT+01:00) Komu: hw konfera <hw-list na list.hw.cz> Předmět: mech: jak vrtat mosaz CuZn39Pb3 / MS58 ? hezky patek.ziskal jsem nejake odrezky ke studijnim obrabecim ucelum mosazy CuZn39Pb3.zkusil jsem hned jak to pujde na minisoustruhu, parada, vrtani na soustruhu mi uz obcas vytahlo kuzel MK1 z koniku. zavitovani, ok.pak jsem potreboval kulatinku cca d20mm provrtat na stojanove vrtace a problem. nejdrive vrtak 1,5mm kousek na navedeni, pak 3mm zkrz, taky celkem ok a na zaver 5,2mm a to se mi nepovedlo, aby mi nenamotalo/nezvedlo sverak i s materialem. provrtano bylo, to jo :-) ale celkem nechctenym zpusobem. a to jsem se snazil najet opravdu opatrne cca 200rpm.stejne se to hned kouslo a uz nepustilo dokud nebyla dira zkrz a pak dopadnul sverak zase zpatky. ze se musim specialne chovat k hliniku a duralu, jsem se naucil a ok. a ted tenhle zlutej cajk a zase vsechno jinak :-)jak na to ?mazat se mi zdalo ze neni potreba(MWF reznej olej), trisky se krasne sypou i na sucho.nemel jsem odvahu se zeptat na cncforu :-)tomik.-- AJT SERVIS s.r.o.Oparno 65VelemínICO:04203879DIC:CZ04203879email:info na ajtservis.cztel.777 584 558