mech: jak vrtat mosaz CuZn39Pb3 / MS58 ?

Ales Prochaska ales.prochaska na divesoft.com
Pátek Srpen 21 18:21:45 CEST 2020

Nepředvrávat nebo jen malým průměrem (shodným s délkou příčného břitu
příštího vrtáku). Každé předvrtání navíc zhorší přesnost polohy
následné díry, samozřejmě kromě případů "vyšší strojařiny" jako jsou
dělové vrtáky nebo vyvrtávací tyče.

K dobré praxi patří mít svěrák přišroubovaný ke stolu vrtačky, ale v
tomhle případě by to nebylo nutné, to jedině kdyby to převrtání
průměru bylo nutné, to bych si ho taky přišrouboval. Správně by to
mělo být tak, že se vrták musí do materiálu tlačit, s výjimkou
okamžiku provrtání skrz, to může cuknout nahoru.

Mosaz se normálně nemaže/nechladí, to až do hlubokých děr nebo při
průmyslových výkonech obrábění.

Aleš Procháska