[OT:] Instalace WIn7 spadne, ale Win10 projde - UEFI problem?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Srpen 19 12:27:06 CEST 2020

Zdravim,

mam tady jedno zahadne PC (HP 8300 SFF, nahrada toho, co mi kdysi uhorelo).
Kdyz na nem instaluju Win7 (je uplne jedno, jake verze), tak vsechno
prochazi az do finalniho bootu, kdy se masina tvari, jako kdyz nema
bootovaci disk. Vyzkouseny dva ruzne disky (SSD i HDD), nekolik ruznych
instalacnich medii.

Kdyz na masinu nainstaluju Win10, jedou na prvni dobrou.

Zrada je zrejme nekde v UEFI a v systemu ulozenych klicu, Win10 hlasi, ze
jsou aktivovane elektronickou licenci, na masine pravdepodobne Win10 byly
(koupoil jsem nahradni board na eBay od cloveka, co jich mel hodne, takze
asi nejaky korporatni vyprodej).

Netusite, kde by mohla byt zrada? Navody na netu mi rukaji, ze mam spustit
obnovu, v obnove vlezt do prikazoveho radku a rucne obnovit bootsektor -
blbe ale je, ze zadne moje medium mi moznost prikazoveho radku nenabidne.
Kdyz dam "opravit system", tak jedine, co mi to dovoli, je automaticka
oprava (jo, zahlasi i neco o bootsektoru, ale vysledek se nezmeni).

Na masine je posledni BIOS (instalovan z jedoucich Win10), dal nejak nevim,
co s tim - Win10 bych zrovna na tomhle stroji mel docela nerad. Podotykam,
ze jina, naprosto identicka masina, ktera mi sotji hned vedle, s Win7 jede
"jak zamlada".

Napadne nekoho, co s tim? Uz se tu s tim peru nekolikaty vecer a prestava
mne to bavit.

Diky.

Pavel Kutina