ARMové multimedia krabičky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Srpen 3 21:12:37 CEST 2020

Jsem multimediálně negramotný.
Rád bych se trochu vzdělal, ale nejde mi to. Asi jsem fakt hodně natvrdlý.

Mám třeba desku OrangePi PC. Tedy procesor Allwinner H3, 1.3 GHz, 4
jádra, GPU Mali400, 1GB RAM.
Podle všelijakých postů na různých fórech je to "... nahodíš Kodi, pak
to lítá jak z praku, zátěž procesoru skoro nula ... atd.".

Ale moje praktická zkušenost:
Když na univerzální distribuci (nějaký nový Debian) spustím Kodi, tak už
jenom v tom Kodi to jede šíleně pomalu, myší se musí jet velmi pomalu
jinak jí to nestíhá. A jen to Kodi v menu si vezme polovinu výkonu CPU.
Když na tom pak spustím nějaký film, tak to sebou škube, procesor
vytížený až po střechu.

Když tam nainstaluju distribuci LibreElec, tak tam je to lepší. Tam to
Kodi sice pořád není žádný rychlík, ale už se na tom dá dělat. Nicméně
video pořád nic moc, škube to sebou, vytížení procesoru velké. Takže
evidentně HW podpora dekódování a zobrazování asi není bůhvíjaká. Platí
pro H.245 i pro všelijaké další komprimované formáty.
V přehrávači GMV od Gnome je to lepší, ale stále vytížení CPU veliké
(třeba při přehrávání TS z DVB-T2 kolem 300%).

Jak to prosím děláte vy, kteří jste multimediálně gramotní?
To nějak ladíte nastavení/konfiguraci Xserveru?
Poradil by mi prosím někdo jak z toho udělat použitelné zařízení?

Jinak jsem celkem Linuxově znalý (tedy mimo multimedia). Na této desce
mi třeba pěkně běží řízení CNC frézky včetně vizualizace, což je proces
extrémně náročný na real-time parametry systému. Takže ta ARMová deska
je jinak schopná a výkonná.
Jen ta multimedia jsou zakletá.

Děkuji za případnou osvětu.
PL