OT:Fragmentace

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Srpen 2 21:42:27 CEST 2020

Jasně. To mě taky napadlo. Data přibývají spojitě, vždy cca po 10 s asi
100 byte.

Jenže jak se to zachová, když více vláken spustí zápis (je to 4 jádro)
současně? Provede se to sekvenčně? Myslím to tak, že pokud vznikne
současně ze dvou vláken zápis, vytvoří jedno vlákno souvislý blok (třeba
nul) a pak druhé, nebo se prostřídají a stejně to bude fragmentované?

Já doufal, že něco podobného existuje na úrovni systému, tedy že lze
nastavit minimální velikost bloku. Samozřejmě pro většinu aplikací by to
bylo kontraproduktivní, ale mě by se to velmi hodilo. Eventuelně stejně
pokukuji po tom to celé předělat na linux a pokud by to na linuxu šlo,
byl by to významný důvod. Teď to běží na W2000 naprosto bez problémů (je
to server řídících jednotek připojených tepelných čerpadel). Ukázka, co
to umí je tady:

http://www.ekovy.cz/servis/index.htm?firma=demo

Martin Záruba