Re: přesnost PCB z Číny a osazovačka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 30 14:13:33 CEST 2020

No na 1/4 kroku se většinou spolehnout můžete, se slušným driverem
a motorem i na 1/8. Takže pokud použijete mikrokrokování třeba 1/32,
tak ty další mezipolohy jsou už jenom pro hladší chod. Ale cca 1/8 kroku
(tedy jinými slovy každá čtvrtá z poloh) je celkem přesná.

Tady v tom Vašem příkladu bude celkem přesně polohovatelné s
granulitou 0.02mm. Ale výsledná přesnost bude samozřejmě
ovlivněná i gumovostí konstrukce, nerovnoměrnosti řemene, nepřesným
zúhlováním konstrukce atd., což bude pravděpodobně dělat větší odchylku
než těch 0.02mm. Takže výsledná přesnost nebude dána tou granulitou
("adresovatelností"), ale nepřeností mechanické konstrukce.

Těch 0.02mm je už fakt proklatě málo, to se na hliníkovou konstrukci
škaredě podíváte a uskočí Vám to o víc.

To měření přesnosti polohování s laserem bylo myšleno tak, že motor
vyndáte a ukazovátko dáte na osu. Takže pootočením o 1 krok to na
vzdálené stěně udělá posun bodu třeba o 100mm. Takže přesnost
mikrokrokování to pak dokáže zobrazit velmi hezky.

PL