Jakou pojistku ?

Čtvrtek Duben 30 07:43:43 CEST 2020

Pojistka je ve zdrojích jako ochrana proti požáru a obvykle hoří až
jako poslední, když už shořely všechny polovodiče, případně trafo.

Můžete zkusit F 2A, pokud to přežije, nechte ji tam. Pokud ne, tak
nějakou T-čkovou, třeba 0,5A.

Kdysi jsem narazil na nepochopení rozdílu mezi F a T, v nějakém Tesla
osciloskopu byla na jištění T 2A, ovšem profesor elektrotechniky na
střední škole tam dával F 2A, stejnou, jaká se dává do multimetrů.
Nedokázal jsem mu to vysvětlit, původně si myslel, že osciloskop je
vadný a proto "vyhazuje pojistky", s T-čkovou to nedělal, ještě že to
na něm bylo napsané, jaká pojistka tam patří...

P.K.