3D: doska GT2560 - poskodeny MCU, vymena?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Duben 29 23:16:39 CEST 2020

Dobry den,

vlastnou blbostou som odpalil pin v ATmega2560, vstup ADC, ktory meria
napatie na odporovom delici s termistorom - teplota extrudera. Skratka
som cosi meral na konektore a skrtol som o 24V :(
Pri odpojenom konektore je na pine cca 0.6V namiesto 5V od pripojeneho
pull-up. Odpajkoval som aj ten pull-up a keramicky kondik, boli dobre.
Aj som namiesto pull-up dal na skusku vyvodovy rezistor, bez zmeny.
Navyse MCU sa hreje na 70st po pol minute. Potom uz teplotu drzi, merane
IR (pistolovym) teplomerom. MCU inac funguje, t.j. na meranie teploty
extrudera by sa dal pouzit pin z nepouziteho extrudera 1, alebo 2. Je to
tlaciaren s jednym extruderom 0. Zdrojaky som stiahol, konfiguraciu
pinov v headri som nasiel, build presiel, upload cez bootloader zvladam.

Ale nacooo... neviem, co a kedy v tom MCU odide v najnevhodnejsiu chvilu.

Objednal som novu celu dosku, cakam na nu. Za chyby sa plati a
akceptujem to. Je to GT2560 v3.0 a uz som ju nasiel iba na Ali. Vsade uz
maju novsie verzie, s inymi konektormi a to riesit nechcem. Takze som
neotalal.

Moja otazka je taka, ze keby som chcel vymenit MCU TQFP-100 v domacich
podmienkach, cisto z didaktickych pohnutok, ci to vobec ma zmysel
skusat. O poskodenie stareho MCU nejde, obavam sa poskodenia spojov na
doske pri odpajkovavani. Je urcena na vyhodenie, ale keby som sa do toho
pustil, tak aby to prinieslo vysledok :) Vseobecne doporucene postupy s
teplovzusnou pistolou poznam. Skor mi ide o konkretne skusenosti s
takouto, alebo podobnou doskou. Su na nej plastove konektory, ktore by
som nerad vsetky najprv tahal von. V okoli MCU je par kusov bizuterie,
to by som zvladol opravit, ak by sa utavilo. Na spodnej strane nie su
ziadne suciastky, ale trcia tam vyvody THT konektorov, t.j. neda sa
doska priamo polozit napr. na zehlicku a predhriat.

Proste nejde o nic kriticke, skor o to sa nieco naucit :) Privitam
akekolvek skusenosti, napady.

Vdaka,
miro