Re: přesnost PCB z Číny a osazovačka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Duben 29 20:38:22 CEST 2020

Už jsem to psal, tak se opakuju. Dlouhodobě osvědčená metoda řešení
neřešitelných
problémů v případě, kdy mám více identických zařízení, tak je navzájem
vyměnit.
Pokud jste psal, že Vám to v X jede dobře a v Y blbě, a výměnou verze SW
se to změnilo,
tak je přece velmi jednoduché jen zaměnit kompletně osy X a Y (tedy
přehodit dráty
STEP a DIR navzájem). A hned musí být vidět, jestli je problém v HW nebo SW.

K přenosti a granulitě krokáče: dost záleží na driveru. S běžným
neinvalidním driverem
se celkem dá spolehnout ještě na 1/4-krok, s dobrým driverem ještě na
1/8-krok.
Ale samozřejmě je třeba vzít do úvahy i zatížení osy v dané chvíli a
dynamické poměry.

Co jsem viděl nějaké testy krokáčů se 400 kroky, tak to vycházelo docela
pěkně.
Ale skoro vždy je to zkresleno tím, že jako porovnávací model testující
téměř pravidelně
použije na běžném 200-krokovém krokáči driver s DRV8825A. A ten je
notorický známý
nepřesností polohování v některých fázích sinusovky, zejména při vyšším
napájecím napětí.
Pak to trochu připomíná takové to srovnání typu "oč je náš výrobek lepší
než běžný prací
prostředek".

Ještě k tomu, jak zvýšit přesnost pohonu: dobrým návrhem, tuhostí
konstrukce a kvalitním
provedením. Rozhodně ne tak, jak tady někdo psal "... na pravoúhlosti
konstrukce moc
nezáleží, to se vykompenzuje v SW...".
Lepším driverem a případně i motorem zvednete granulitu, ale ne přesnost
(neplatí pro
invalidní drivery, třeba ty s DRV8825).

PL