Re: přesnost PCB z Číny a osazovačka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 23 22:38:24 CEST 2020

Ten Váš post mi asi přivodí bezesnou noc.
Díval jsem se na ten Liteplacer, a ta konstrukce se mi nezdá špatná.
Ale hlavně - zrovna začínám dělat laser z podobných komponent
a v podobném uspořádání.

Nějak mi není jasné, kde se u Vás vzaly ty nepřenosti a odchylky.
Zatím jsem si s tím jezdil jen v ruce, nikde tahle plastová kolečka
na V-profilech nemám použité. Ale takhle na první pohled se mi
to zdálo slušné.
Ještě pořád mám možnost cuknout a udělat to na malých lineárech
nebo na nepodepřených tyčích. Tak mě to lehce rozhodilo.

Jinak k té tepelné roztažnosti: hliník dělá zhruba 0.02mm na metr
a stupeň. Takže při délce osy kolem půl metru a rozdílu teplot
10 stupňů by to mohlo uskočit na celé délce o 0.1mm.
Ale tady půjde spíš asi o teplotní roztažnost pohonných ozubených
řemenů. Materiál osy se na tom zřejmě nijak moc neprojeví, ale
protažení/zkrácení řemene už ano.

Každopádně díky za informace.

PL