Re: přesnost PCB z Číny a osazovačka

Dalibor Smolik doma na cassonic.eu
Čtvrtek Duben 23 20:44:28 CEST 2020

Pytal som sa preto, ze som mal asi rok Liteplacer, a tam som mal velmi
podobne problemy, ktore ale neboli sposobene "nepresnostou" plosnych
spojov (myslim, ze tuto moznost mozno spolahlivo vylucit). Problem bol v
konstrukcii samotnej. Pojazdy z v-koleciek na profile z hliniku su cesta
do pekla. Ani pri najlepsej voli sa mi nepodarilo dostat stroj do
totalnej subeznosti (nekolmost nie je problem, ten sa da softwarovo
jednoducho eliminovat), a tie posrane plastove kolecka si proste robili
co chceli. Co cert nechcel, pri zmenach polohy hlavy sa Y osa vzdy
"skrizila" nejakym inym sposobom, co malo za nasledok, ze suciastka bola
polozena 0.2-0.4mm vedla. U pasivov to nebol az taky problem, stacilo,
ked bol aspon ako-tak na padoch, pri zapekani sa to zrovnalo samo. Ale
ked mi to kladlo TQFP ob nohu vedla to uz ma dozralo a mily zlaty
Liteplacer som rozobral. Najhorsie je ze ked sa to podarilo aspon
ako-tak nastavit, pri zmene teploty (hlinik je svina) sa to rozstelovalo
zas. Moemtalne dokoncujem novy stroj na baze openPnP, ale uz s
linearnymi posuvmi. Najhorsie je, ze ani software od autora Liteplaceru
k tomu neprispievalo, ma pravdepodobne obcas nespravne porade operacii
pri vypocte polohy a zjavne dochadza ku kumulacii zaokruhlovacich chyb a
obcas sa proste sekne aj o desatinu, co v kombinacii s nie uplne presnou
mechanikou znamenalo fatalny problem.

Dalibor