Mereni otevreni klapky skleniku

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Duben 22 23:18:51 CEST 2020

Tak objevilo se tu více řešení, ale jak sám píšeš, je to skleník, bordel, voda apod. Pokud ti tam opravdu stačí několik poloh, tak já bych to řešil úplně jednoduše pomocí několika běžných indukčních čidel. Třeba:

https://s.click.aliexpress.com/e/_d7JOLX8

https://s.click.aliexpress.com/e/_d6zMmQQ

Souběžně s tím hřebenem bych dal nějakou trubku nebo desku, na kterou bych umístil do řady tato čidla, případně zakrytoval. Jak bude kovový hřeben vyjíždět, bude postupně aktivovat tato indukční čidla. Je to levné, odolné, snadno opravitelné a vyměnitelné, není potřeba žádná další citlivá elektronika, není potřeba počítat pulsy, hledat počátek. Pokud stačí několik poloh, je to ideální. I kdyby mělo těch poloh být třeba 10, pořád je to levné a spolehlivé.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Wednesday, April 22, 2020 9:06 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Mereni otevreni klapky skleniku

Zdravím,

známý potřebuje trochu automatizovat skleník, přesněji otevírat klapky
skleníku v závislosti na teplotě a vlhkosti. Algoritmus kdy, jak a o kolik
otevřít teď není "na pořadu dne", s tím by si měl hrát jiný člověk a bude to
předmětem ladění.

Já bych potřeboval udělat něco, co bude ty klapky otevírat. Elektricky je to
relativně jednoduché, jsou tam motory s koncákama a stykače, motor s
převodovkou přes výstupní ozubené kolo jezdí po hřebenové tyči, ta je přímo
uchycená ke klapce. (Stávající mechaniku jsem vyfotil -
http://www.aaweb.cz/files/sklenik_pohon.jpg )

Potud OK, jen je potřeba zjistit, v jaké poloze se nachází klapka skleníku.

Aktuálně je tam živej člověk, co najede ručně s klapkou do polohy, která se
mu líbí, a vypne motor. K tomu, aby se to dalo automatizovat, potřebuju
vědět, v jaké poloze klapka je. Varianta, že budu měřit čas od koncáku mi
nepřipadá zrovna ideální - odpory v soustavě, vliv počasí atd.

Ve skleníku jsou tyhle klapky čtyři (není to úplný zahradní drobeček),
nějaký bastl by tedy měl být čtyřikrát shodný. Nepotřebuju znát přesnou
polohu, v podstatě by asi stačilo nastavení do jedné z dejme tomu pěti
poloh - napadlo mne paralelně s tou hřebenovou tyčí umístit trubku, v níž
bude suvně magnet a hrst jazýčkových kontaktů, ale třeba existuje něco, co
se dá koupit a namontovat, jen o tom nevím.

Prostředí je samozřejmě silně agresivní - vlhko, teplo, občas kondenzující
voda, občas námraza, občas nějaké soli z hnojiv v párách - rád bych se
vyhnul úplnému bastlu, potřebuju něco "průmyslovějšího", samozřejmě čím
levněji, tím lépe, ale nějaké peníze na to snad jsou.

Napadne někoho něco buď jenoduše vyrobitelného, případně dejme tomu v
jednotkách tisíců koupitelného?

Díky za každý tip.

Pavel Kutina