Mereni otevreni klapky skleniku

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Duben 22 21:25:04 CEST 2020

možností máš celkem dost, co třeba infra závora na zubech toho hřebenu?
Nebo počítat otáčky motoru podle BEMF? Nebo dejme tomu kolečko s dírkou
na pastorku motoru a počítat otáčky? Větší počet dírek = větší přesnost?
Dát tam dvě opto závory a udělat snímač jako má kuličková myš? budeš
dokonce vědět, jestli se okno zavírá nebo otevírá?
Nebo napíšeš do vyhledávače "rotary encoder" a koupíš takovej snímač?
Nebo si na ten snímač dáš gumové kolečko z kolečkové brusle a přiložíš
ho na ten hřeben?
Nebo na ten hřeben namaluješ grayův kód a budeš sledovat absolutní polohu?
Nebo dlouhej černo-bílej trojúhelník a budeš na to svítit a sledovat
odrazivost?

Hodně záleží, jaký je poměr komerce a hračky. Já bych šel do těch enkodérů.