[OT] lepidlo na duse - veloduse

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Duben 17 19:04:36 CEST 2020

Dá se to koupit ve větším balení, používají to například pneuservisy, protože i dnes se v některých autech stále používají duše. Na druhou stranu, mini balení pro cyklo použití je na výlety tak trošku praktičtější.

Osobní zkušenost – když už je to potřeba, tak samozřejmě více než jednou za výlet, tedy na první opravu se použije rezervní duše, je to nejrychlejší, a podruhé už se lepí. A potom zase pár let nic.

Tomáš OK2MTM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, April 17, 2020 6:53 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] lepidlo na duse - veloduse

Nejen MTBF, taky typ závady. Já měl píchlou duši snad jednou v životě. Zato upadlej ventilek 1 za pár let. Mám tedy v zásobě vždy jednu náhradní duši, lepící souravu jsem nikdy nekupoval.

PH

Od: Josef Dvoracek <mailto:josef.dvoracek na gmail.com>

záleží jaký máte MTBF u duší..

mě otevřené lepidlo vydrží tak rok.

Dá se koupit i samostatně za 15CZK  (třeba na kupkolo)

V kontextu nákladů provozování cyklistiky je to zanedbatelná částka..

Ale technicky a k věci - nemyslím si, že jde o lepidlo v běžném slova

smyslu, domnívám se, že jde o nějaké rozpouštědlo s rozpuštěnou

gumou/pryží(?)

A důstojné balení pro pravého inženýra se dá nalézt přímo u zdroje:

https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/opravne-materialy/vulkanizacni-roztoky-lepidla/vulkanizacni-roztok-d-400-ml.html