Re: Preco su hodnoty z radov Exx take divne, was: Kondenzátor jako usmernovac?

balu balu na k-net.fr
Pátek Duben 17 09:26:11 CEST 2020

hmmm, aby som pravdu povedal, hodnoty suciastok som pre V2 uz velmi dlho
nemenil. V1 by mala fungovat na prvu dobru. Vacsinou je V2 o
optimalizacii mechanickej integracie aby sa to lepsie skladalo,
vylepseni presluchov, odstraneni chyb v popiskach a pod. Zapojenie sa
medzi V1 a V2 meni len velmi zriedka.

Posledne zapojenie, kde som robil velku reviziu medzi V1 a V2 bolo prave
pred par tyzdnami, generator referencnych frekvencii pre urychlovac
ionov. Su tam tri ultra stabilne, ultra nizkosumove custom OCXO
(1000E/kus). Viacmenej vsetky suciastky ostali rovnake, len som musel po
studentovi prenavrhnut plosny spoj. Presluchy sa znizili o 80dB :-)

Jedine hodnoty, ktore sa zmenili po testovani prototypu bol filter v
PLL. Oscilatory pracuju okolo 100MHz a sirka pasma PLL bola ultra
optimalizovana vzhladom na spektra fazoveho sumu referencneho a
riadeneho oscilatora, na hodnotu 2-3Hz. Pri testovani sa ukazalo, ze
optimalizacia fungovala uplne perfektne, sum bol naozaj najnizsi aky sa
s tymto geretom da dosiahnut.

Akurat sa pri testovani v praxi ukazalo, ze nejaky vacsi mechanicky
upset vyzaduje okamzitu korekciu vacsiu ako 2-3Hz a fazovy zaves sa
odvesi. Bude to bezat v racku, nie v labaku, aby som nemusel stavat
odpruzene ulozenie oscilatorov akceptovali sme trochu horsie parametre a
zvysil som sirku pasma PLL na 10Hz, co vyzadovalo zmenu hodnoty troch
prvkov :-)

b.