Re: Pájecí pasta z Číny ve "stříkačce" - pistole

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 16 15:41:23 CEST 2020

Vše kolem PCB a osazování je moje hobby, tak jsem se tím docela zabýval.
Profi pneumatický dispenser jsem nikdy neměl, jen DIY. Ale co jsem četl
názory uživatelů, tak ti vesměs ten retrack nepoužívali.
Podtlak je tam dělaný Venturiho trubicí. A ta je jednak hlučná, navíc to
strašně žere vzduch.

Hlavně to ale (podle mě) není třeba. Já jsem pastu nezahříval, jen jsem ji
nechal srovnat na pokojovou teplotu (jinak uložená v lednici). A snad
nikdy se mi nestalo, že by po akci ukápla.

Kdyby to byl problém, tak bych tam ten podtlak taky snadno přidal.
Venturiho trubka se dá koupit, případně vyrobit. Ty levné čínské
pneumatické dispensery to dokonce řeší tak, že mají tu Venturku
udělanou jen z nějakých pneumatických T-spojek.
Pneumatické ventily z Číny (cena jednotky USD) jsou stejně většinou
3-cestné. Takže napojit tam podtlak je velmi snadné.

PL