Rozvadece v polich - ochrana potrubi

DeeJay deejay na email.cz
Čtvrtek Duben 16 00:03:06 CEST 2020

Ahoj, jen taková zajímavost

Možná teď mnozí řeknete, že objevuju Ameriku, samozřejmě jsem si podobných
skříní jako tahle:
https://photos.app.goo.gl/hqJUsbsapjyCRayn7
všiml v polích mnohem dříve, ale teď když v rámci karantény s dětmi trajdáme
v místech, kde nikdo není
mi to zase padlo do oka. Původně jsem se zde chtěl zeptat, k čemu to je
(vyloučil jsem telekomunikační či distribuční zařízení elektrické energie) a
nakonec jsem se dogůglil až ke katodické ochraně podzemních potrubí (někde
se též lze dočíst, že je anodová)
Vlastně jsem se nikdy nedostal k tomu, jak vypadají či jak se instalují
"obětní" elektrody, ani to odkud a čím je to napájeno a už vůbec na jakou
vzdálenost to funguje. Teď alespoň vím k čemu ty pixly jsou.
Jestli někdo hodí do placu nějaké zajímavosti ohledně tohoto systému budu
rád, sice to k ničemu nepotřebuju, ale kdoví :-)

Pokud někdo trpí nespavostí, našel jsem ještě tohle PDFko
https://images.app.goo.gl/A367YyYV9gmapxp89
o lovu bludných proudů v jedné vesnici a jak s nakonec ukázalo, blízká
katodovka s tím nesouvisela nicméně projevy na potrubích byly rovněž
zajímavé.

Tož tak

Jara