Nafta bez bio (bylo:Re: OT: DPF filtr)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 14 12:42:43 CEST 2020


Má, nedělá se ten hnusnej sliz ve filtru, když to déle stojí.
Sám tankuji výhradně tuto naftu právě do ženy W-Polo 1,9SDI. Ten motor
sežere všechno, problém je ale palivová soustava - hlavně v zimě, když auto
s naftou s MEŘO stálo,
udělaly se ve filtru takové šlemy, které ho ucpaly.  Nafta bez biosr... to
nedělá.
Do agregátů ve firmě , které máme většinu roku ostavené ( natankované ,
připravené ) tankujeme jen čistou naftu.

např:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zemedelci-nadavaji-na-bionaftu-ucpava-dlouho-odstavene-motory.A091126_193413_ekonomika_vel

nebo zde:
http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-1-2009/bionafta-a-provoz-motoru.html
( viz. část oxidační stabilita bionafty )

Jak je to při spalování netuším, když jsem ale kdysi se svým Peugeotem 1,8D
jezdil na bionaftu ( jen nafta z řepky, žádní dinosauři...) , krásně to na
rozdíl od nafty vonělo.

<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez
virů. www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#m_2377148507365472852_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

út 14. 4. 2020 v 11:19 odesílatel Jirka Mww <jirka.mww na gmail.com> napsal:

> Já beru na doporučení jednoho známého naftu bez biosložky u EuroOil.
> Nevím, jestli to má nějaký význam.
>
> Zdravi
> Jirka Sloupenský  OK1MWW
>
>
>
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
> virů. www.avast.com
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_2377148507365472852_m_6524124251726564777_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
> út 14. 4. 2020 v 9:44 odesílatel Tomáš Koželuh <mr.death na ipq.cz> napsal:
>
>> Osobně bych doporučil tankovat tu lepší naftu od OMV nebo Benziny. Podle
>> testů je ta lepší nafta od Shell prostě úplně obyčejná nafta. Případně brát
>> levnou naftu např. u Makra nebo u ONO a dolívat Vifem.
>>
>> > -----Original Message-----
>> > From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Aleš
>> Filip
>> > Sent: Friday, April 10, 2020 9:58 PM
>> > To: hw-list na list.hw.cz
>> > Subject: OT: DPF filtr
>> >
>> >
>> > Dobrý den,
>> >
>> > nedávno se tady řešil DPF filtr. Koupil jsem před měsícem starší
>> Peugeot 5008. Připojil
>> > jsem BT ELM327 adaptér, a nainstaloval do telefonu diag. soft. Včera mi
>> ukázal, že mám
>> > DPF 5,7g/l sazí, a že při 6g/l by se mělo spustit vypalování. Byl jsem
>> zvědavý, jak to bude
>> > na té diagnostice vypadat, tak jsem jel na projížďku :-) Lezlo to stále
>> nahoru, až na
>> > 6,2g/l. Tak jsem trochu přidal (asi na 150km/h). Stále se nic nedělo, a
>> najednou to začalo
>> > klesat až na 5,5g/l, aniž by se regenerace spustila. To mě naštvalo,
>> tak jsem to otočil, a
>> > jel domů.
>> > Jak to s tou regenerací DPF je? Jak je možné, že to kleslo, aniž by se
>> spustila?
>> > Auto má najeto 156kKm, filtr je ucpaný na 88%. Je to dotažené z
>> německa, takže to asi
>> > jezdilo na "normální" naftu. Já jsem do toho nejdřív natankoval pár
>> litrů u MOL, a
>> > motor se s tí nějak nemohl srovnat. Teď jsem natankoval plnou Shell
>> V-Pover, a motor
>> > už má normální zvuk (na rozdíl od té nafty od MOL).
>> >
>> > S pozdravem,
>> >
>> > --
>> >  Aleš Filip
>> >  Kutná Hora
>> >  http://xanadu.khnet.info
>> >
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200414/47023d13/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list