Re: tlumivka přidaná k invertorové svářečce?

Pondělí Duben 6 15:05:48 CEST 2020

Překvapilo mě, jak malá indukčnost stačí, aby se oblouk zlepšil. Už je
to nějaká doba, co jsem měl tu Gamu 160 rozdělanou, ale mám dojem, že
nějaká malá indukčnost je na výstupu také. V rámci odrušení (svářečka
slouží především jako zdroj) jsem dal na výstup nějakých pár uF
(keramika) a když to vidím, tím jsem zapalování oblouku asi dost
zhoršil.  Tlumivka, kterou jsem tam původně chtěl dát, má nějakých 16 mH
(10 mH/50A) a je větší, než celá svářečka. Takže fajn, stačí skoro o 3
řády menší.

S těma tlumivkama je to nejspíš duchařina. Když jsme skoro před 30 lety
začínali dělat zkušebnu NiCd baterek v Raškovicích, používali jsme pro
nabíjení baterek (12V 100A) zdroje z TNZ https://www.tnzcz.com/. Byly to
svářečky, výrobce pro nás dělal jiné trafo pro nižší napětí a řídící
vstup 0-10V. Na výstupu byla tlumivka na EI plechách. Divil jsem se, že
pro měnič na 25 KHz (tehdy tam byly bipolární tranzistory) používají
železo. Třeba to mělo nějaký hlubší význam pro zapalování oblouku. Pak
to začali dělat s MOSFETy a tlumivka tam byla vzduchová.

Anděl