Problem s MPPT reg

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Neděle Duben 5 10:05:37 CEST 2020

On Sun, Apr 05, 2020 at 01:08:43AM +0200, AZE wrote:
> Hm, na
> https://www.ebay.de/itm/5A-MPPT-Solar-Panel-Controller-Step-down-Constant-Current-Voltage-Buck-Module/401616625064?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=671360126095&_trksid=p2057872.m2749.l2649
> je uvedeno:
> "Input voltage: 6-36V
> Output voltage:
> 1.25-32V continuously adjustable (the default output 5V)
> MPPT voltage setting range: 6-36V"

Já to mám tak, že když mají baterky (mám jich teď větší počet
paralelně), kolem 3.9V, tak se to chytne samo. Pokud jsou vybitější pod
3.8V, tak to musím odpojit.
Nestudoval jsem funkci jak to MPPT pracuje, ale vysvětluju si to tak, že
měnič naběhne v nějakém režimu jako první a zatíží panel. Napětí na
panelu nepřekoná napětí na výstupu (na baterkách). Tím není splněna
podmínka, že na vstupu je těch 6V a proto nezačne pracovat ta
optimalizace MPPT.
Ano, asi je nekorektní ten údaj, že to umí dávat od 1.25V.
Njn, to je holt China ;-)

Tohle mám...
https://www.aliexpress.com/item/32672617019.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dpBX97Q

Ale jinak to šlape... Já se ale stejně dostávám na hranici toho modulu,
když zasvítí hodně a je to horké jako prase, takže chystám variantu více
baterek v sérii. Nasadil jsem na to přídavný chladič.
https://photos.app.goo.gl/r3ccNsicypSmtuzX9
Mám to jenom jako hračku :-)
--
Zito