Osciloskop po X-te

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Září 30 19:05:16 CEST 2019

S tím souhlasím, tyhle "analyzátory", nic proti nim, jsou super na standardní sběrnice, ale pokud se ponořím trošku do historie a chci něco s paralelní sběrnicí, nebo něco krapet rychlejšího, začne to vypadat trošku jinak. Nebo stačí jenom něco atipického.

Já nikomu MSO (tedy kombinaci osciloskop s logickým analyzátorem) nenutím, jenom jsem na to chtěl upozornit jako na velmi zajímavou kombinaci. Kdybych si na domácí hraní, doslova, nepořídil přenosnej osciloskop, abych ho případně mohl vzít i do auta, tak koukám po starém HP54654D nebo lépe po jeho nástupci HP54622D, mě se s tím, stejně jako s většinou HP přístrojů dělalo výborně, téměř vše bylo intuitivní, což nemohu ze svého pohledu říct od osciloskopech Textronix ze stejné doby. Když jsem na jedno speciálnější VF měření potřeboval osciloskop do 10 GHz, tak jsem po pár hodinách studia manuálů a zkoušení zavolal majiteli osciloskopu o radu. Čekal to, oni když osciloskop koupili, tak k němu dostali rovnou i školení, mě stačil postup na několik papírů formátu A4. Takže kromě šířky pásma je pro mě velmi důležitá uživatelská přívětivost ovládání.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Úlehla
Sent: Monday, September 30, 2019 4:23 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Osciloskop po X-te

Tady došlo k nedorozumění. Myslel jsem, že není úplně vhodné kupovat v dnešní době pro finančně limitovaného amatéra MOS osciloskop s úžasnými dekodéry sběrnic a délkou paměti (za značné finance).

Lepší je pořídit solidní osciloskop (kterým si zkontroluju, že mi jednotlivé bity na sběrnici chodí dobře) a dekódování datových vět pak nechat na levnou krabičku logického analyzátoru k PC (která má prakticky nekonečnou hloubku paměti v PC k dispozici a myš k rozumnému ovládání).

Jednoduše nevidím hloubku paměti a dekodéry sběrnic za věci hodné utrácení.

Viz ceny rozšíření RIGOL. Logický analyzer Saleae za 200,-Kč kompletně a lépe nahradí celý balík těchto dekodérů na úrovni osciloskopu Rigol DS2xxx. Samozřejmě poté, co si ověřím osciloskopem, že je sběrnice elektricky v pořádku.