Osciloskop po X-te

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Neděle Září 29 19:49:28 CEST 2019

Přeji dobrý nedělní večer.

Silně záleží na směru, od kterého k osciloskopům Rigol přicházíte. Já
jsem ještě na škole začal pracovat v oboru pohonů a zaučil jsem se na
HP54600 a následně jsem osm let používal HP54642D a musím říct, že nikdy
jsem od osciloskopu nepožadoval víc...

Trigger snad uměl předvídat co chci vidět, synchronizace špičková,
hloubka paměti taky. Co jsem už nikdy nepotkal bylo chování v
saturaci... Měření signálu na zpětné diodě tranzistoru (200mV/div) po
rozepnutí 60V/200A protějším tranzistorem - naprosto bez problémů.

Když jsem musel změnit z rodiných důvodů práci, dostal jsem sdílený
Rigol DS2072 a bylo očekáváno že padnu na zadek jaký mají super
osciloskop. Ostatní šli cestou od nějakého ručního 10 MHz z GME a byli z
něj v extázi. Já teda rozhodně ne.

Velké rozdíly byly následující
- pokud průběh signálu vyleze z obrazovky, nedá se už věřit ničemu poté
(dlouhý čas vzpamatování zesilovače ze saturace)
- reakce uživatelského rozhraní nic moc... s dekodérem nebo FFT zoufalé
- software při ovládání zamrzal (verze koupená 2018 už ne)
- dekodéry nic moc, CANovský tragedie
- roll-mód není plnohodnotný, v tomto režimu není možné zoomovat a
pohybovat se po průběhu
- chování při pohybu v záznamu při zastavení je typický pro levné
osciloskopy, najít a roztáhnou konkrétní místo v záznamu je
nepřenositelný zážitek který je potřeba si vyzkoušet - skokově mění
velikost zásahu při delším otáčení ovládacími prvky

Na druhou stranu je to asi to nejlepší, co se dá teď pořídit nové do
20kkč, takže když jsem se vybavoval domů, koupil jsem si DS1104 a jsem
spokojený v rámci cenových možností. Viděl jsem různé UNI-T a OWON a
opravdu - NEDĚLEJTE TO. Došetřete aspoň na ten Rigol. Vyplatí se to.

Martin