Nabíječka pro Nokii

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Pátek Září 27 11:42:56 CEST 2019

Zdravím
potřeboval jsem oživit starší mobil (Nokia 2730 Classic). Baterka kaput, koupil jsem novou, údajně originál, byť s logem Microsoftu.
Akorát se odmítá nabít, při připojení originál nabíječky to hlásí "Nabíječka není podporována".
Baterku jsem nabil externě, normálně šla nabít, kapacita cca odpovídá deklarované.

Hledáním na netu jsem našel že to je celkěm běžná závada a nabízeli
tyto rady:
 - používat originál nabíječku (splněno)
 - upgadovat FW (je tam poslední verze kterou jsem dokázal najít)
 - resetovat telefon do továrního nastavení (to jsem provedl, ale
   zatím jen "soft" verzi, kdy ponechá uživatelská data)
 - dát telefon do servisu :-)

Zkusil jsem připojit místo nabíječky tvdší laboratorní zdroj a chová se stejně.
Jednou jsem ho přistihl že si zkusil ze zdroje cucnout, ale od té doby
si jen stěžuje a ani nezkouší něco odebírat.

Co může telefonu na té nabíječce vadit? Předtím bez problémů vše
fungovalo.
Netušíte někdo co s tím?

Zvenku to vypadá jako klasické kurvítko.

Tomáš